شوریده

مینویسم

شوریده

مینویسم

شوریده

سالبه جزئیه ای هستم ،
اندکی لمعه هم خوانده ایم
مقداری هم درس فلسفه.

مسافر بین الحرمین ؛ مشهد و قم
______________
------------
رجعت دوباره ای به وبلاگ


شاید دغدغه های دانستن
با کمی چاشنی تمدّن اسلامی .

هرچند اینجا هرگز محل خوبی برای انتشار اندیشه ها و تفلسف نخواهد بود...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان
پیوندها

بی منطق !

پنجشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹ ق.ظ

سلام علیکم


علمای منطق کجایند که ببینند ، سالبه جزئیه هم عکس دارد ...


  • مرتضی هستم

تصویر

منطقه

نظرات  (۶)

تف به ریا
ایاشالا شهید شی
پاسخ:
تــــــف

ان شا ءالله
استاد بایگی کجایی؟؟؟
پاسخ:
بله ، بله ، بله

واقعا استاد انصاری کجاست که به ایشان ثابت کنم سالبه جزئیه هم عکس دارد...

درسته علی آقا؟
سلام
منظورتان استاد موسوی بایگی استاد دانشگاه رضوی مشهد است؟
اگر منظورتان حقیقتا شخصیت فاضلی است.
بنده بدایة و...را نزد ایشان خوانده ام.
التماس دعا
پاسخ:
سلام علیکم

نه منظورشان استاد موسوی بایگی نبودند.

ان شاءالله به فتوحات و ... برسید.

یاعلی

مرتضی جان سلام علیکم
چشم ؛ با همان نام لینک شدید.
فقط یک نکته اینکه سالبه جزئیه "عکس مستوی" ندارد و الا "عکس نقیض" دارد.
التماس دعا
پاسخ:
سلام علیکم

ممنون.

بله . صحیحه. البته آمدنت از مرحوم آیت الله بهجت (ره ) عکسی بگیرند ، فرموده بودند : سالبه جزئیه که عکس ندارد.


یاعلی
مرتضی جان علیکم السلام
حضرت آقا رحمه الله علیه در بیان نکات و تعبیرات نغز و لطیف بی بدیل بودند.
گمان کنم این تعبیر ظریف را پیشتر خوانده بودم لکن به قایل آن واقف نبودم.
البته دارای ایهام تناسب است.
آن عکسی که در منطق است با سایر کلمات جمله سازگار است ولی در حقیقت آن
عکس مد نظر نیست!
بسیار جالب بود.
تشکر
پاسخ:
سلام علیکم

بله ؛ ایـــهام تناسب !!

خواهش میکنم.

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی